Saturday, July 16, 2005

ALHAMDULILLAH, REZEKI

pagi tadi dah dua kali kak aida ingatkan tentang jemputan kak wawa ke rumahnya. Tetiba dlm kul satu tu teringatkan nasi lemak yg kak aida masak pagi tadi, dah lah lapar. Ermm turun2 kat dapur tenguk noja duk makan nasi. Tengah sedap2 duk mkn nasi tel berbunyi, bila dah mengadap nasi lemak malas nak bangun utk angkat tel. Baiyah, noja dan dik Qu yg join sama dgn saya pun tak bergerak sbb malas. Dgn berat ati baiyah bangun bila dah kali kedua tel menjerit. "kak na... tel!!" laung baiyah. " Na siap... nanti akak dtg ambil na" ckp kak aida bila dah dengar saya bg slm. Alamak lupa... tak sampai setengah hari dah lupa yg kak wawa ajak lunch kat umah dia. Errrmm pegi jer lah... org dah jemput walaupun dah kenyang. Kan Nabi kita dah pesan wajib kita menghadiri jemputan. Sblm ni belum pernah gi umah kak wawa sbb itu kak aida kena hantar. He..he... rupanya dekat jer. Yg bestnya umah dia bhgn atas kedai baiki komp. Nampak jer kedai tu teringatkan komputer saya yg tak ade arabic letter. Dah lalu kat kedai tu saya ajak kak aida utk bertanya. Alhamdulillah tuan kedai tu Syiria so blh lah dia ckp arab... he.... he... malas skit ckp english. Tanya punya tanya ammu kedai tu ckp dia blh tolong tanpa apa2 bayaran tapi saya kena bawa pc saya kat sana. Alhamdulillah... seronoknya sbb dah lama saya idam2kan.
Lepas makan terus saya blk dan ambil pc... walau berat dan kena pankat bukit tapi keghairahan nak arabic letter membuatkan terasa ringan. Dlm masa 15 minit pc saya dah di isi dgn arabic word. Seronoknya... hanya Allah ajer yg tau.
Rezeki Allah tu dtg dr pelbagai2 cara... الحمد لله على نعمته
شكرا لكم Kak wawa dan Abg lan yg menjamu kami mee soup dan karipap pusing yg best.

Nokhtah KEMATIAN bersama dgn kita!!!
Sedarkah kita?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG