Friday, July 08, 2005

SIAPA DALANGNYA???

Semlm seluruh dunia gempar dgn kegemparan letupan bom di kota besar Landon. Seram juga bila terbaca berita ni. Liqa' kami sempena cuti yg tlh tersusun di rancang terpaksa di batalkan pada saat2 akhir krn bimbangkan keselematan.
Dlm keghairahan merayakan kejayaan Kota Landon sbg tuan rumah olimpik dan dlm kekalutan meleraikan bantahan terhadap G8 di scotland , kota besar di gegarkan dgn 4 letupan dlm tempoh satu jam. Penduduk Landon tergaman malah kebingunan.
Dgn sukarelanya Al-qaeda mengaku semua ini adalah tindak balas dari beliau. Sedangkan pihak berkuasa masih dlm kekalutan.
Semua org berteka teki... samada di sebabkan Olimpik, G8 atau Al-qaeda.
Walau apa pun natijahnya... yg bermain di fikiran penduduk sini sudah pasti bayangan muslim yg sudah pasti mangsa dlm permainan teka teki ini.
Masih segar dlm ingatan bumi Afghanistan dan Iraq menjadi tempat tadahan peluru dan bom. Masih terbayang rintihan2 dan tangisan yg menjadi mangsa, malah hingga kini pertumpahan darah masih mengalir di bumi Iraq dan Afghanistan... Sudah kita lupa apa alasan dunia utk meranapkan 2 negara ummat Islam ni???
Tidak cukup dgn penghisapan darah di negara umat Islam... di mn sahaja muslimah berhijab pasti di pandang serong malah di cerca, lebih2 lagi di kota Landon. Walaupun ketika tekanan ini berlaku saya berada di Wales yg di katakan org Wales tidak suka dgn England terasa akan tekanan ni. Sahabat saya di ludah dan di caci ketika kami keluar ke bandar Swamsea...
Berjaga2lah duhai ummat Islam sekelian, saya pasti jika punca tidak dpt di ketahui dgn jelas... sudah pasti jari KUFFAR menunding ke arah kita...
Jika ini terjadi... lihatlah siapa yg bakal menjadi mangsa kuasa dunia yg sentiasa dahagakan darah ummat Islam...
Moga Allah hancurkan SIAPA YG MENJADI DALANG...Amin.


Nokhtah KEMATIAN bersama dgn kita!!!
Sedarkah kita?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG