Sunday, July 10, 2005

KESAN BLAST IN LANDON

Alamak... terlewat bangun pagi. Ingatkan nak gi carboot pagi ni dgn adik2. Malaslah nak pegi... lagipun kertas markah anak didik saya tak jumpa lagi. Ya Allah kat manalah kertas tu duduk. Jenuh cari... takkan lah nak buat exam sekali lagi... malaslah nak cari soalan.
He... he... pelupa betul saya ni. Masa ambil fail utk anak didik tadi, terselit kertas yg duk di cari2 tu. Ish mcm mn lah blh tertinggal dlm fail bebudak ni = )
Hari ni tahap satu ( 3-6 thn ) saya suruh eja dan mewarna jer. Dlm tunggu dia org duk mewarna tu... terliurlah pula nak warna ; ) tumpang sekaki lah...
Tahap dua ( 7-8 thn ) plak kesian kat Ameera... org lain tak dtg... dia sorg ajer yg datang hari ni. Org lain mesti pegi jalan, lagi pun dah lps exam. Biasa lah kat sini kalau weekand tu. Malas lah nak ngaja sorg ajer anak murid... senang2 suruh dia duk sekali dgn kelas tahap satu. Blh lah saya menyiapkan kiraan yuran bebudak ni... kira kerja jugalah, bukannya gaji buta.
Smlm saya pegi ambil gambar konvo saya kat city dgn dik Na. Oleh kerana gambar tak siap lagi... saya ajak dik Na pegi T.J.Hughes utk beli sarung duvet. Geram dgn mat leh ni... masa saya nak melintas jalan saya mencelah satu kelompok keluarga tu... tengah2 saya duk jalan tengah dia org tu, sorg laki tu tetiba mengelak dgn jauh dlm keadaan melakonkan aksi org yg kena bom. Geramnya ya Allah... family dia yg tenguk tu ketawa. Dik Na tak perasan sbb dia jln depan... saya buat2 tak nampak, malas nak tenguk apa lg nak layan aksi bodoh dia tu.
Blk dr city Dik Na tanya saya... nampak tak sorg mak cik tua tu yg mengelak dr naik escalator sekali dgn saya. saya tak perasan lah pulak. Dik Na ckp org tua tu mengelak dr kita org... lepas kita org jauh baru dia naik esacalator. Subhanallah... sabar jer lah.
Semlm lepas solat Sarimah tel nak tanya pasal kitab... saya tanya lah mcm mn keadaan kat Birmingham.Sarimah kata dia blk keje semlm kena maki oleh sorg mamat kulit hitam, pastu kwsn masjid sana ade sorg dua polis berkawal sbb takut ade org yg kureng membuat ganas kat muslim ketika solat jumaat.
Masa perjalanan ke sekolah Melayu tadi pun, org tenguk semacam jer. saya pun naik rimas. Hairan gak dgn mat salleh ni... dia org ni pk dia org jer. Dia buat kat org tak sedar malah lebih teruk dan dahsyat lagi. Kalau saya baca pasal kejadian tu, tak der langsung rase kesian kat mangsa letupan ni. Dia org rase tak sampai 10% dr apa yg di rasai oleh saudara kita di Iraq, Palestin, Afghanistan dan seluruh negara umat Islam yg di serang. Dah lah setakat ni tak tau lagi sape dalangnya, tapi pandai2 ajer mat salleh yg berfikiran cetek membuat keputusan sendiri dgn mengatakan apa yg terjadi kerja org Islam. Padahal apa yg berlaku di Iraq memang dah seratus peratus dia org punya angkara tak der apa2 tindakan pun... tapi org Islam tak der pun nak memaki dia org depan2.
Pagi esok horrey!!! tak keje sbb ambil cuti. Asal2 ingat pergi ker perjumpaan dgn kekawan tapi terpaksa di batalkan di sebbkan blast tu,tu yg cuti tu. Blh lah bangun lewat skit. Errmm tapi kena bangun awal juga sbb nak kena pegi pejabat pos, bank, siapkan buku report B.M dan persiapan utk kelas bahasa arab petang esok.
Alamak tak ulangkaji lg utk English Class tomorrow... errrmmm malasnya '_'
so......... ; )

Nokhtah KEMATIAN bersama dgn kita!!!
Sedarkah kita?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG