Wednesday, July 13, 2005

LAGI KESAN DR BLAST

3ndama dunia fana, laisa li dunia thubut...
Geram, sakit ati, rase terhina dan macam2 lagi dlm hati ni... mulai kelmarin saya dan rakan2 sekerja kena masuk office tempat kami keje tu melalui pintu depan atas sebab security. Selama ni kita org masuk melalui pintu belakang tanpa melalui security. Masa supervisor mula2 bg tau tu... memang rase terhina. Yg keje sekali semua sekali 6 org yg kesemuanya melayu dan sorg supervisor. Supervisor sorg jer mat leh. Ya Allah sabar jer lah. Nampak sgt dia org cop org Islam sbg terrorist.
Bila saya pk2 tentang kejadian blast tu... nak kata sokong tak lah jugak, nak kata tak sokong pun tak gak. Blh di katakan 99% org melayu kat sini tak sokong dgn apa yg berlaku sbbnya penjenayah itu menyerang org awam. Tapi bg saya... dia org serang ummat Islam lebih dahsyat lagi.
Ingatkah kita peristiwa di Iraq... bukan tempat awam ajer menjadi mangsa, malah rumah yg pada kita tempat selamat di bom, di geledah dan di bunuh penghuninya jika membantah. Adilkah mereka??? Pencerobohannya baru ajer berlaku. Bgmn pula peristiwa yg berlaku di Bosnia??? Lupakah kita? 3 org classmate saya dr Bosnia... menitis airmata dia org jika kami bertanya keadaan perang yg berlaku 9 thn yg lampau. Sorg tu kata dia nampak pak cik di sembelih hidup2 depan mata. Apa yg berlaku tu bukannya di tempat awam tapi di rumah sendiri. Cuba bayangkan pula saudara kita di Palestin, rumah di roboh di depan mata. Mcm mn dgn bayaran kerugian, kesakitan, kematian dan kehilangan di Afghanistan??? Di hujani bom hanya krn satu sbb yg masih kesamaran malah dakwaannya dtg dr satu pihak shj dgn tiada sedikit pun bukti.
Siapa dan di mana mereka melontar bom, menghujani peluru dan menceroboh??? Kem tentera ker??? Siapa yg terbunuh dan terkorban??? Org yg mengangkat senjata shj ker???
YA ALLAH KEJAMNYA MEREKA INI. Tetapi demi Allah... berbahagialah bg org2 mukmin, kematian itu satu nikmat yg melepaskan diri dari kesakitan yg sedikit. Berbahagialah jundullah yg terkorban, lambaian bidadari syurga menanti mereka di ambang maut lagi. Berbahagialah Ansarullah, di sana pasti Allah tunaikan janji nya.
Dunia ini tiada nilainya di sisi MUKMIN jika ia meletakkan ALLAH sbg matlamat.
Ya Allah masukkan aku kedlm golongan yg menyintaimu dan di cintaimu... amin.

Nokhtah KEMATIAN bersama dgn kita!!!
Sedarkah kita?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG