Monday, September 05, 2005

APA NAK JADI

Dlm duk keje tadi terpk2...apa nak buat blk dr keje nanti.Solatlah dulu, blk nanti blh main badminton...tetiba ajer idea tu dtg. Dlm duk main badminton sayulah plak rase hati...yer lah ni dah bln 9, tak lama lg tak blh lah nak main lg sbb dah masuk autumn. Bila dah masuk autumn memang dah tak der harapanlah nak main badminton depan umah sbb angin kuat. Nak main kat court malaslah nak panjat bukit..opppsss dah azan maghrib...sambung nanti =>
Nak criter apa ek? Lupa lah plak... Teringat peristiwa pagi tadi. Kerja pagi tadi kat John Lewis saya masuk lewat lagi mcm biasa. Mcm biasa, first sekali akan ke cleaner store utk ambil vacum. Tenguk2 vacum yg biasa saya guna sudah di kebas org. Kak aida ckp budak baru kerja yg ambil tadi.Saya dgn berat hati pergi cari budak tu. Kesianlah plak nak minta dgn dia. Lagi pun dia tgh guna. Tak per lah...saya pergi ke lower ground sbb kat situ biggest store for cleaner staff. Tenguk2 store tu bersih, usahkan vacum sampah pun tak der...selama ni store tu lah plg semak. Jadi geram plak kat mamat yg ambil vacum saya tu. Tak dpt tdk terpaksalah cari supervisor. Bila saya bg tau kat Allen (supervisor) dia ajak saya pegi cari vacum kat tempat lain. Ikutlah saya belakang Allen, dah pagi ni tak der mood nak buka mulut... entah mimpi apa Allen ni banyak mulut plak nak berborak.Dia tanya saya mcm mn weekand. Saya jwblah yg saya pegi picnic di Botanical Garden atau butir nangka ( di namakan oleh saya n member2). Rase mcm tak beradablah plak membisu tanpa membalas percakapan dia. Saja saya tanya dia buat apa weekand. Dia dengan sengih memanjang jwb party. Ermmm ingatkan ada aktiviti best...rupa2nya habitat biasa bg mat salleh kat sini, asal weekand berpestalah dia org. Itu lah dunia bg org kafir...tak gitu? Kalau ptg jumaat kat tempat keje... x senang kita nak buat keje. Sibuk dgn dia org yg sibuk duk bersolek kat dlm toilet....eeee naik rimas.Setinggi2 kesyukuran padamu Ilahi atas nikmat Islam dan Iman...amin.
Sbnrnya malas gak nak naip ni... tp dah naik pening kepala duk naip kertas kerja tazkirah yg tlh lama saya tunggak. Dah 2 minggu tanggungjawab di beri tidak dpt saya selasaikannya lg. Bukannya tak der masa...tapi setiap kali baca kitab tu, rase macam asing ajer kalimah2 arab...so, kamus Al-marbawi tidak dapat tidak kena jelajah satu persatu. Yg plg tak best kalau perkataan yg hendak di fahami tidak terdpt dlm kamus Al-marbawi. Tu lah kelemahan seorg hamba yg pemalas mcm saya ni.... ilmu fil kutub ma fissadr ( ilmu terletak pd kitab bukan pada dada). Semoga Allah menfakihkan aku dlm agamanya...amin.
Ok lah... nak samb buat tazkirah, mata ni pun terasa berat2 dah...= ) asal belek kitab mesti mengantuk....Apalah nak jadi....

Nokhtah KEMATIAN bersama dgn kita!!!
Sedarkah kita?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG