Tuesday, April 25, 2006

ESOK

Hari ni hampir2 form 2 C nak kena tengking dek saya. Alhamdulillah masih berbaki lagi kesabaran yg hampir rentung dlm diri ini krn terlalu geram dgn form 2 B. Jika selama ni saya hanya mendiamkan diri bila dia org tak menyiapkan homework....tapi hari ni betul2 naik geram apabila arahan saya dibuat dek jer. Yang buat halnya 4 org jer, tapi sekelas di leteri saya (kuat jg berleter). Nak buat mcm mn....nak denda,malas nak bertekak. Last2 sekali sblm keluar kelas saya curahkan sedikit leteran kecil berbaur nasihat.
Masuk2 form 2 C pulak...bila saya siap bg ringkasan utk exam, masuklah sorg dua yg baru lepas melepak agaknya. Malas nak ambil pusing terus saya buat penerangan ulangkaji. Tgh2 duk ulangkaji tu lah... si minah lepak ni tanya ringkasan yg tlh saya berikan...dahlah anak tengkuk ni dah kering dia suruh ulang pulak. Apalagi terus saya jwb dlm syair yg bermaksud ”yg jarang2 itu seolah2 tiada”. Terus saya meneruskan sesi ulangkaji. Apa yg dia nak kata, lantaklah....utk di jadikan pengajaran buat diri dia supaya masuk kelas lebih awal dr guru.
Yg besar dgn perangai yg besarnya.... terutama form 6. Masa belajar org tanya faham ke tak...beria-ria ajer jwb faham....bila buat test, sah2 jwpn tu menampakkan yg depa tu tak faham.... eeiiiii tension sekejap.
Agaknya inilah yg dirasakan oleh asatizah yg pernah mengajar saya ni...he..he...he.. bila teringat masa dulu2, timbul keinsafan dalam diri yg dhoif ini.Moga2 apa yg berlaku memberi aku seribu satu pengajaran...dan hari2 yg bakal di lalui bakal menyinari sinar kecemerlangan buat diri ini serta putera puteriku...amin,
Nokhtah KEMATIAN bersama dgn kita!!!
Sedarkah kita?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG