Wednesday, March 23, 2005

Berlalu pergi...

Alhamdulillah.
Segala puji bg Allah
tuhan yg menciptakan diriku dr tiada kpd ada
dan
maha suci Allah
tuhan yg mencipta sekalian makhluk.
Selawat serta salam buat Baginda S.A.W
tidak ketinggalan juga buat ahli keluarganya
dan
para sahabat
bgt
juga dgn pejuang2 kalimatul haq.
Sudah 23 thn aku menikmati nikmat2 Allah,
berkira2 hati ku smlm
memikirkan amalan
dan
perbuatan ku.
Ku kira lg amal ibadah ku,
ku hisab pula amal buruk ku....
Terasa kerdilnya aku,
aku mengatakan hamba kpd Pencipta yg perkasa
tapi
amalan ku banyak yg melencun dr suruhannya.
Tiada air mata
yg
ku titiskan dlm keinsafan ku,
di mn ikrar taubat ku ?
malah dlm kealpaanku...
ku ulanginya lg.
Ibadah ku tiada yg sempurna
malah kekurangan yg timbul.
Amal buruk ku cuba larikan dr mata manusia
padahal
Penciptaku maha melihat.
ku kaji lg
dlm meniti usia ini...
apa yg tlh aku sumbangkan
utk Allah dan agamaku?
apa jasaku
utk nusa dan bangsa?
sejauh mn
sumbangan ku dlm membalas
jasa ke dua ibu bapa ku?
apa yg tlh aku
lakukan utk masyarakat sekelilingku?
ya ALLAH...
aku lah hamba mu
penuh dgn
noda dan dosa...
ampunilah daku,
aku tak layak masuk syurga mu...
tetapi,
aku tak mampu menahan
seksa nerakamu...
Amin.
sedetik masa berlalu, selangkah maut mendekatimu!!!
Image hosted by Photobucket.com
Image hosted by Photobucket.com

syukran li akhawati.... kak aida, syafa, jah, alin dan adik yg berusaha menyediakan kek yg cantik dan yg paling best!!!

thank u 4 u all because sanggup bersengkang mata utk tunggu jam 12 mlm...walaupun letih dan keesokannya korang kena ke kelas!!

terima kasih atas keperihatinan dan pengorbanan kalaian...semoga tautan ukhuwwah ini terus mekar dan mewangi...

@rJul@KuM BiTtAuFiQ W@nNaJ@hh...@MiN...

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

Raudhah
Islamic Comics
Alwan Comics
Koleksi Nasyid
Nasyid Baru dan Lama
Komuniti Muslimah
e-Pondok Nusantara
Tazkirah Online
Companions of the Prophet
Abu Darda'
Atikah Harun
Hadi n kak rose
Khadijah Qamaruddin
Nur Arbaieyah
Syahir Nordin
Tengku zawani
Yanti
Zubir
Aida Munira
Ariff Abdussalam
Azamen
Huda Soid
Khamizi
Nik Mun
Saudagar Mimpi
Zul Pahang






Radio IKIM.fm
  • RADIO NUR ISLAM
  • RADIO NUR HIDAYAH
  • RADIO TARBIYYAH
  • RADIO IPIJ
  • RADIO MISG